خرید شیک ترین ظروف چوبی و بامبو 1402 [ قیمت بسیار مناسب ]

آبان 7, 1399
بلاگ
تفاوت ظروف چوبی و بامبو

با توجه به گسترش استفاده از ظروف چوبی و بامبو در چند سال اخیر ، یکی از مهم ترین و داغ ترین مباحث نزد کارشناسان تغذیه و آشپزان ، ظروف چوبی و ظروف بامبو می باشد . ظرف های چوبی و بامبو طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده اند زیرا برخی معتقدند این ظروف به این دلیل که هیچ ترکیب شیمیایی در ساختار آن ها استفاده نشده است بی ضررند و بهترین و سالم ترین انتخاب برای مصارف روزانه و حتی پذیرایی هستند . همه فکر می کنند ظروف بامبو و چوبی یکی هستند . اما در حقیقت اینطور نیست . تفاوت ظرف های چوبی و بامبو در موارد بسیار زیادی است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت .

در واقع می توان ظروف چوبی بامبو را هم زیر مجموعه ظرف های چوبی در نظر گرفت . بامبو ، یک گیاه از دسته علف ها و گندمیان است . به این گیاه خیزران نیز گفته می شود . گیاه بامبو شباهت زیادی به گیاه نی دارد با این تفاوت که بسیار غول پیکر و مقاوم است . مقاومت گیاه بامبو به قدری بالاست که از آن به عنوان چوب یاد می کنند و در ساخت منازل و ظروف و لوازم نیز از آن استفاده می کنند . ظرف های چوبی دیگر معمولا از چوب های راش و گردو ساخته می شوند . در ادامه همراه ما باشید تا با تفاوت بامبو و چوب به طور کامل آشنا شوید . پیشنهاد می کنم دیگر مطلب ما راجع به بهترین مارک ظروف بامبو را مطالعه کنید .

ظروف چوبی و بامبو

بررسی قیمت ظروف چوبی و ظروف بامبو

ظروف چوبی و بامبو با توجه به ظاهر بسیار شیک و زیبا و همچنین کیفیت و ویژگی های بسیار خوب دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشد ، در رابطه با قیمت ظرف بامبو و قیمت ظرف چوبی لازم به ذکر است که معمولا این نوع ظروف نسبت به برخی از ظروف دیگر محدود قیمت بالاتری نیز دارد و این امر کاملا بدیهی است اما با این حال در میان آن ها می توان ظروف شیک و جذاب با قبمت بهتر نیز خریداری کرد ، در ادامه انواع جنس ظرف های چوبی را معرفی میکنیم . ( در این جا لینک محصولات قرار داده شده است که هر یک دارای قیمت به روز نیز می باشند.)

معرفی انواع ظروف چوبی شیک و پر کاربرد

چند سالی است که ظرف های چوبی جدید به بازار ظروف پذیرایی و سرو غذا وارد شده است و با استقبال گسترده ای از سوی مصرف کنندگان رو به رو شده است . این ظروف بر خلاف بقیه ظروف سرو و پذیرایی زرق و برق زیادی ندارند اما در عین سادگی بسیار شیک و زیبا هستند . دلیل این محبوبیت می تواند به علت این باشد که این ظروف از جنس طبیعت هستند .

از چوب های مختلف ظرف های چوبی جدید میسازند که از بهترین چوب هایی که می توان برای ساخت ظروف پذیرایی چوبی و ظروف غذاخوری چوبی استفاده کرد ، چوب راش ، انبه و در صدر آن گردو است . شاید ظروف چوبی راش و انبه را کمتر در کشور خودمان ایران دیده باشیم اما ظروف چوبی گردو در ایران فراوان است .

نوعی دیگر از ظرف های چوبی جدید نیز وجود دارند که شاید نتوان آن را در دسته ظروف چوبی قرار داد . ظروف بامبو که در واقع از ساقه گیاه بامبو ساخته می شوند ظروفی بسیار مقاوم و با کیفیتند . موضوعی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت انواع ظرف چوبی نیست بلکه تفاوت ظرف های چوبی و ظرف بامبو با یکدیگر است . اگر شما هم خواهان این هستید که تفاوت ظروف بامبو و چوب را بدانید و در ادامه این مقاله همراه ما باشید .

1. ظروف چوبی گردو

یکی از بهترین نوع چوب هایی که برای ساخت ظروف چوبی از آن استفاده می شود چوب گردو است . چوب گردو ضد آب است و استحکام کافی در برابر ضربه ، رطوبت و حرارت حاصل از مواد غذایی داغ را دارا می باشد . شما با خیال راحت می توانید انواع غذا ها چه غذاهای تقریبا خشک مانند انواع برنج و فینگر فود و لقمه و چه غذا هایی که آبکی هستند مانند انواع سوپ ، آش و انواع خورش ها را درون ظروف ساخته شده از چوب گردو سرو کنید بدون آن که که نگرانی از بابت خراب شدن این ظروف داشته باشید .

همانطور که گفتیم یکی از بهترین برند های ایرانی که در زمینه تولید ظروف چوبی گردو کار می کند ، برند آماهوم است . این برند محصولات خود را با استفاده از بهترین امکانات و به روز ترین فناوری های جهانی تولید می کند و همواره در تلاش بوده است تا شیک ترین و جذاب ترین ظروف چوبی را روانه بازار کند .

ظروف چوبی گردو

2. ظروف چوبی راش

برای ساخت ظرف های چوبی معمولا از چوب گردو و نیز ساقه گیاه بامبو استفاده می شود . اما خوب است بدانید که یک نوع دیگر چوب نیز برای ساخت این ظروف کاربرد دارد . چوب راش که از چوب درختان ایرانی راش تهیه می شود ، چوبی نیمه سخت و سنگین محسوب می شود و در کل در برابر ضربه استحکام خوبی از خود نشان می دهد اما از نظر مقاومت ظروف بامبو نسبت به ظروف چوبی راش برتری دارند . ظرف های چوبی راش هم طرفداران پر و پا قرص خود را دارد .

ظروف چوبی راش

مینی سینی پذیرایی

.  طول ۳۰ سانتی متر و عرض ۱۷ سانتی متر

. جنس : راش

. کشور سازنده : ایران

. شکل :  مربع

تی پلیت

. جنس : راش

. روش تولید :  سی ان سی

. محافظ : روغن طبیعی همل

. طول ۲۵ سانتی متر و عرض ۱۰ سانتی متر

پلیت پذیرایی

. کشور سازنده : ایران

. روش تولید : سی ان سی

. طول ۲۵ سانتی متر و عرض ۱۰ سانتی متر

. شکل :  مستطیل

باکس همه کاره مریم

. کشور سازنده : ایران

. جنس :  راش

. روش تولید : دست ساز

. طول ۱۷ سانتی متر و عرض ۱۲ سانتی متر و ارتفاع 5.5 سانتیمتر

تی باکس اقتصادی

.  جنس : راش

. شکل : مستطیل

. متعلقات : چهار عدد مقسم

. طول ۲۶ سانتی متر و عرض ۱۸ سانتی متر و ارتفاع 8.5 سانتی متر

جعبه کارد و چنگال گیلدا

. محافظ :  روغن طبیعی همل

. جنس : راش

. شکل : مستطیل

.طول ۲۴ سانتی متر و عرض ۱۲ سانتی متر و ارتفاع 5.5 سانتی متر

ظرف دایره

. روش تولید : سی ان سی

.قطر ۱۷ سانتی متر

. شکل :  دایره

. محافظ : روغن طبیعی همل

ظرف مربع

. جنس : راش

. کشور سازنده : ایران

. روش تولید : سی ان سی

. طول ۱۷ سانتی متر و عرض ۱۷ سانتی متر

ست دمنوش

. جنس :  راش

. شکل : مستطیل

. محافظ : روغن طبیعی همل

. متعلقات : سه عدد قندان 7.5 سانت و یک عدد پلیت پذیرایی

زیرلیوانی صفا

. کشور سازنده : ایران

.  قطر ۱۱ سانتی متر

. متعلقات : شش عدد کفی به قطر ۹ سانت

. روش تولید : سی ان سی و پرس فرمینگ

ظرف بامبو چطوره ؟

چوب بامبو چیست ؟ همانطور که پیش تر هم گفتیم بامبو نوعی گیاه غول پیکری است بعد از رشد ساقه اصلی برگ های آن ریخته می شوند و از ساقه محکم و مقاوم آن انواع ظروف را تولید می کنند . یکی از ویژگی هایی که گیاه بامبو دارد در این است لایه های پایینی آن از ضخامت و مقاومت بالاتری برخوردار است و بلعکس لایه های بالایی آن نازک تر هستند اما نکته ای که در این امر وجود دارد آن است که با هر بار رشد ان لایه های قدیمی تری پوسته پوسته می شوند که کاخانجات این نوع پوسته ها را جمع آوری می کند و با استفاده از تکنیک ها و اعمالی که بر روی آن ها انجام می دهند انواع ظروف را به واسطه این پوسته ها می سازند .

پس می توان این گونه گفت که همه سمت های گیاه بامبو برای ساخت انواع ظروف قابل استفاده خواهند بود و این را می توان یکی از تفاوت های بامبو و چوب دانست.

قیمت ظروف بامبو چقدر است ؟

انواع ظروف بامبو از قیمت های متنوعی برخوردار هستند و با توجه به نوع برندی که از آن تولید می شوند قیمت های گوناگونی دارند ، اما در کل بهترین مارک ظروف بامبو اصل تقریبا قیمت های بالاتری نسبت به دیگر ظرف های سرامیکی ، سفالی ، شیشه ای و … دارد . 

ظروف بامبو چیست ؟

نحوه تشخیص ظروف بامبو اصل چگونه است ؟

ما تشخیص تفاوت ظروف چوبی و بامبو را به شما آموختیم حال باید بدانید که تشخیص ظروف بامبو اصل از غیر اصل شاید برای کسانی که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند کار آسانی نباشد ، اما باید بدانید که برخی افراد ظروفی که از چوب های مصنوعی ساخته شده و به شکل بامبو هستند را به جای ظروف بامبو اصل به شما میفروشند . در این قسمت از مقاله ما قصد داریم که به شما بگوییم چگونه می توان ظروف بامبو اصل را از نمونه تقلبی ظروف بامبو تشخیص داد.

  1. ظروف بامبو ساخته شده باشند سطحشان صاف و صیقلی است و هیچگونه قسمت زبری در آن ها احساس نمی شود .
  2. یکی دیگر از نکات تشخیص ظروف بامبو اصل این است ظروف چوبی بامبو اصل وزن تقریبا سبکی دارند و دست شما را در هنگام پذیرایی خسته نمیکنند . اگر دیدید ظرف بامبویی که قصد خرید آن را دارید سنگین تر از حد معمول است بدانید که اصل نیست .
  3. دقت کنید که چون بامبو یک گیاه طبیعی است به طور معمول نباید یک ظرف بامبو با ظرف بامبو دیگر بافتی شبیه هم داشته باشد . اگر اینطور بود بدانید از مواد مصنوعی ساخته شده است .
  4. بامبو گیاهی مقاوم است که برخی افراد مقاومت آن را به فولاد شباهت داده اند . ظروفی که با ضربه ای کوچک آسیب دیده یا می شکنند ظروف بامبو نیستند .
  5. از دیگر نکات تشخیص ظرف بامبو اصل  می توان به رنگ ان اشاره کرد . رنگ طبیعی چوب بامبو قهوه ای بسیار روشن و رو به کرم است رنگی غیر از آن جزو ظروف بامبو اصل نیست .
ظروف بامبو اصل

10 نکته مهم نگهداری از ظروف چوبی و ظروف بامبو

حال که تفاوت ظروف چوبی و بامبو را دانستید وقت آن فرا رسیده است تا با نکات مهمی که در استفاده از آن ها باید رعایت کنید نیز آشنا شوید :

  • این گونه ظروف را به هیچ عنوان نباید در داخل فر و مایکروویو استفاده کرد .
  • به هنگام شست و شوی ظروف چوبی و ظروف بامبو توصیه می شود تا آن ها را با دست بشویید .
  • بعد از شستن آن ها بهتر است تا ظرف های چوبی خیس خود را خشک کنید سپس آن ها را درون فضای آزادی قرار دهید تا به طور کامل خشک شوند .
  • دقت داشته باشید تا ظروف چوبی و ظروف بامبو خود را در کنار آتش و شعله گاز قرار ندهید .
  • به هنگام شست و شوی آن ها به هیچ عنوان از سیم ظرف شویی ها و شوینده های نامناسب استفاده نکنید .
  • برای نگهداری ظرف های چوبی و بامبو توصیه می شود تا آن ها را درون فضاهای بسته نگهداری نکنید .
  • دقت داشته باشید تا ظروف چوبی و ظروف بامبو خود را برای ساعت های طولانی خیس نگه ندارید .
  • برخی کارشناسان توصیه کرده اند تا کمتر انواع غذاهای داغ را درون ظروف چوبی سرو کنیم .
  • برای تمیز کردن ظرف های چوبی و ظروف بامبو از ابر یا اسفنج های نرم  استفاده کنید .
  • به ظروف چوبی و بامبو خود برسید و هر چند وقت یکبار آن ها را روغن کاری کنید .
استفاده از ظروف چوبی و بامبو

تفاوت ظرف چوبی راش و ظرف بامبو در چیست ؟

همانطور که گفتیم چوب بامبو از ساقه گیاه غول پیکیر بامبو به دست می آید و به همین علت نسبت به چوب راش که آب را جذب می کند مقاومت بالاتری در برابر آب خواهد داشت . اما رنگبندی طبیعی و زیبای این چوب و همچنین قابلیت تراشکاری و قیمت پایین تری که نسبت به سایر ظروف چوبی دارد ، ظروف ساخته شده از چوب راش را به یکی از ظروف چوبی محبوب تبدیل کرده است .

همانطور که دیدید ما تفاوت ظرف های چوبی و بامبو را با یکدیگر برایتان بررسی کردیم و در ادامه ویژگی های ظرف بامبو را نیز بررسی خواهیم کرد ، حال این شمایید که باید تصمیم بگیرید کدام را انتخاب کنید .

تفاوت ظروف چوبی راش و بامیو

تفاوت ظروف بامبو با چوب در چیست ؟

بامبو ، گردو ، راش ، انبه و … چوب هایی هستند که امروزه برای ساخت ظروف بسیار مورد استفاده قرار میگیرند . اما موضوعی که اهمیت دارد این است که بامبو یک گیاه است و بقیه چوب درختان مختلف . در ادامه نکات تشخیص تفاوت های چوبی و بامبو را متوجه می شوید .

  1. همانطور که پیش تر هم گفتیم بامبو نوعی گیاه است که ظروف بامبو را از آن می سازند اما ظرف های چوبی از چوب تنه درختان ساخته می شوند .
  2. گیاه بامبو به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است به همین دلیل در هنگام رشد و نمو آن هیچ گونه کود و مواد شیمیای آفت کشی استفاده نمی شود اما برای چوب از این مواد استفاده می کنند .
  3. از دیگر تفاوت های ظرف های چوبی و بامیو باید بگوییم که از نظر بهداشت و پاکیزگی ظروف بامبو در رده بالاتری نسبت به ظرف های چوبی قرار دارند .
  4. در ظرف های چوبی امکان جذب آب وجود دارد اما در رابطه با ظروف چوبی بامبو به هیچ عنوان جذب آب صورت نمی گیرد .
  1. ظرف بامبو از چوب هایی چون افرا و بلوط پردوام تر است و مقاومت بالاتری را از خود نشان داده است .
  2. ظروف بامبوم نسبت به ظروف چوبی از وزن کمتری برخوردار هستند .
  3. از دیگر تفاوت بامبو و چوب می توان گفت که رشد و نمو گیاه بامبو نسبت به انواع چوب ها بسیار بالاتر است و در طول 24 ساعت امکان رشد آن تا 35 اینچ وجود دارد .
  4. ظرف بامبو خاصیت نفوذ ناپذیری بالایی دارد ، اما در مورد ظروف چوبی این ویژگی صدق نمی کند .
  5. ظروف بامبو در رنگ های روشن تری در بازار وجود دارند و ظرف های چوبی اکثرا در رنگ های تیره ای نسبت به ظروف بامبو تولید می شوند .
تفاوت بامبو و چوب

نظر طرفداران محیط زیست در رابطه با ظرف های چوبی و ظروف بامبو

دوستداران محیط زیست به دلیل این که این ظروف سازگاری بالایی با محیط و طبیعت دارند بسیار به استفاده از این ظروف و جایگزینی آن ها به جای ظروفی که از مواد شیمیایی ساخته شده اند تاکید دارند . همچنین این که پزشکان نیز بر این نظرند که ظروف چوبی و ظروف بامبو خاصیت آنتی باکتریال دارند و به دلیل این که هیچ گونه مواد شیمیایی در ساختار آن استفاده نشده است با غذای شما ترکیب نشده و از لحاظ سلامت در رده اول ظرف های سالم قرار دارند .

تفاوت ظروف چوبی و بامبو

سوالات متداول :

ظروف بامبو بهتر است یا ظروف چوبی ؟

ظروف ساخته شده از بامبو از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و به علاوه ضد رطوبت و ضد باکتری هستند به همین دلیل از این جهات باید بگوییم که ظروف بامبو نسبت به ظروف چوبی ویژگی ها مثبت بیشتری دارند .

قیمت خرید ظروف چوبی گران تره یا ظروف بامبو ؟

در کل این نوع ظروف با توجه به ویژگی ها و کیفیت بسیار خوبی که دارند دارای قیمت های مختلفی می باشند که در این جا ما بهترین آن ها را با قیمت معرفی کرده ایم .

چگونه ظرف های چوبی و بامبو اصل را تشخیص دهیم ؟

در این مطلب ما به شما نحوه تشخیص ظروف بامبو اصل را آموزش میدهیم و نکاتی که برای تشخیص ظروف بامبو اصل اهمیت دارد را بررسی می کنیم ، از جمله از این نکات می توان به سبک بودن ظروف بامبو اصل ، نفوذ ناپذیری ظروف بامبو اصل ، رنگ چوب ظروف بامبو و … اشاره کرد .

نحوه شستشوی ظرف های چوبی بامبو چگونه است ؟

برای آن که ظروف چوبی و بامبو شما همیشه سالم و شفاف بنظر برسند بهتر است تا هر چند وقت یکبار این نوع ظروف را را ضدعفونی و یا با روغن های مخصوص روغن کاری کنید ، برای شستن هم نبابد ظروف چوب بامبو خود را به مدت طولانی درون آب قرار دهید .

ظروف چوبی و ظروف بامبو چه ویژگی هایی دارند ؟

ظروف چوبی و ظروف بامبو محبوبیت بالایی دارند و از ویژگی های ان می توان به مقاومت بالا ، سبک بودن ، ظاهر زیبا و … اشاره کرد.

4.8/5 - (40 امتیاز)
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

2 دیدگاه در “خرید شیک ترین ظروف چوبی و بامبو 1402 [ قیمت بسیار مناسب ]

  1. آرو ین نصیرپور گفت:

    باسلام لطفا از طریق واتس آپ شماره 09190202130نمونه کامل از محصولات سینی چوبی بامبو ارسال کنید. تا درصورت تائید جهت خرید عمده اقدام کنیم. لطفا درمورد قیمت خرید عمده لحاظ گردد. سپاس.

    1. parisa گفت:

      سلام دوست عزیز متاسفانه ما اصلا فروش نداریم فقط سایت اطلاع رسانی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *