لذت شیرین خرید جهیزیه که نچشیدم😒

آبان 24, 1401
یادداشت

یک سالی میشه که دخترم و دامادم نامزد کردن . 4 ماهه دیگه دقیقا روز اول عید نوروز عروسیشونه . از یک ماه پیش تقریبا خرید جهزیه رو شروع کردیم . یعنی تا وام ازدواجش آماده شد و همسرم هم جدا وام گرفت تا بشه یه جهزیه آبرو مند خرید یکم طول کشید . یادمه سال 75 که من ازدواج کردم اصلا مثل الان نبود که دخترا برای خرید جهیزیشون انقد حساس باشن . مامان خدا بیامرزم وقتی داشت برای خواهر بزرگم که 6 سال قبل من عروسی کرد جهیزیه میخرید ، از بعضی چیزا دو تا خرید یکشو گذاشت برای من کنار . زمانیم که صحبت ازدواجم شد گفت خوب از قبل که برات وسیله زیاد گرفتم یه سری چیزاش مونده که اونم باز خودش تنهایی رفت بازار خرید . هیشکی از من نپرسید از این وسیله ها خوشت میاد ؟ مدلش قشنگه ؟ اصلا مریم این رنگ وسیله رو دوست داری ؟ 😭😭😭😭

حالا الن که برای دخترم جهزیه میخریم هر چی و که میخوام خودم برم بخرم دخترم میگه من قبول ندارم باید خودم بیام نظر بدم . تمام وسیله هایی که از کربلا و سوریه هم براش آورده بودم تا بزارم رو جهیزیش میگه قدیمی شده از مدلش خوشم نمیاد . راستش و بخواین شاید اولش عصبانی شدم که چقد این دختره سر تق و لجبازه اما الان که فک میکنم میبینم حق داره بچم . چقد خودم ناراحت بودم که دختر عمم واسه جهیزیش سرویس چینی جدید خریده ولی من اون سرویس چینی که 6 سال قبل مامانم هم برای من هم برای خواهرم خرید و باید ببرم تو خونم . یا یادمه اون موقع میز تلویزیون و بوفه های بزرگ مد شده بود هر چی به مامانم گفتم من از این مدلا میخوام باهام دعوا کرد که تو پرو شدی ، روت تو روی ما باز شده .

هییییی ما هم ازدواج کردیم ، جهزیه خریدیم بچه های ما هم الان ازدواج کردن . مقایسه که میکنم میبینم دلم میخواست الان ازدواج کنمک جای 25 سال پیش . حداقل چیزایی که دوست داشتم و انتخاب میکردم . من 15 تا پتو داشتم رو جهیزیم ولی یه جفت رو بالشتی که مروارید دوزی شده بود دیم خوشم اومد مامانم نخرید برام . موضوع پولش نبود موضوع این بود که خود دختر نباید نظر میداد و جهیزیه انتخاب میکرد . حتی واسه خریدای عروسی و سرویس طلا هم عروس و با خودشون نمیبردن .

الان که به این چیزا فک میکنم و حسرتایی که روی دلم مونده رو میبینم دیگه کمتر به دخترم سخت میگیرم . الان دیگه تصمیم گرفتم کارت پول و بدم به خودش یه لیست از وسایلی هم که حتما باید تو جهازش باشه رو هم بگم بهش ولی بگم خودش انتخاب کنه . اصلا با شوهرش برن دو تایی خرید کنن . اونان که میخوان زندگی کنن باید از وسیله ها خوششون بیاد .

امتیاز مطلبpost

4 دیدگاه در “لذت شیرین خرید جهیزیه که نچشیدم😒

  1. میم گفت:

    دلنوشته ی جالبی بود. این درد دل خیلی از بچه های زمان قدیم هست. من که هنوز ازدواج نکردم هم یه وقتا برام چیزی خریدن و نظرم رو پرسیدن، حالا یا به نظرم اهمیت دادن یا کلا رفتن چیزی که خودشون دوست داشتن خریدن خخخ. ولی دلم نمیاد غر بزنم. چون هزینه ها انقدر بالاست که خودم هم خجالت میکشم. مثلا وقتی بدنیا اومدم برام جاروبرقی خریده بودن یعنی همون جاروبرقی 25 سال پیش رو به نیت جهیزیه ام خریده بودن ولی دلم نیومد چیزی بگم. که خودشون تهش منصرف شدن و یه دونه دیگه خریدن اما بازم به نظر من اهمیت ندادن…. خلاصه که خوشحالم شما دخترتون رو درک می کنید و برای نظرش احترام و ارزش قائلید.

  2. منصوره گفت:

    والا زمان ما همه اینطوری بودن اصلا دختر و ادم حساب نمیکردن من یادمه مثلا سرویس چینیمو مادربزرگم موقعی که به دنیا اومده بودم کادو داده بود به مامانم مامانمم گذاشته بود کنار برام داد برا جهیزیم بعد 17 سال

  3. zahra گفت:

    الان فرق کرده با اونوقتا دخترای الان بیشترشون هم پولشو دارن هم نمیشه بهشون زور گفت ما اون زمان پول که نداشتیم . اجازه هم نداشتیم بدون اجازه بریم بیرون مخالفتم که میکردیم تهش میگفتن فلانی سر کشه مجبور بودیم ساکت باشیم قبول کنیم .

    1. parisa گفت:

      دقیقا همینطوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *