کامل ترین لیست ادویه جات عروس + کاربرد آن ها

اسفند 23, 1401
بلاگ
لیست ادویه جات عروس

کامل ترین لیست ادویه جات عروس را در این مطلب خواهید دید . چند سال اولی که ازدواج کرده بودم همسرم مدام از غذایی که میپختم ایراد میگرفت و میگفت دوست ندارم دستپختتو . غذات هیچ طعم و عطری نداره . تو نمیتونی مثل مامانم غذا درست کنی . هر وقتم که مهمون داشتیم از بیرون غذا میگرفت که آبروش جلوی مهمونا نره . واقعا ناراحت بودن و نمیدونستم باید چیکار کنم . من همونطور که از مامانم یاد گرفته بودم آشپزی میکردم ولی چرا غذاهام خوب نمیشد ؟ البته از نظر خودم هیچ مشکلی نداشت ولی خوب همسرم نمیپسندید . سعی کردم دستور پختای مختلف و امتحان کنم ، توی اینترنت گشتم و رمز و راز غذاهارو خوندم . تازه فهمیدم مشکل من کجاست . من از ادویه ها توی غذام استفاده نمیکردم و به همین خاطر بود که غذاهام هیچ عطر و طعمی نداشتن .

تازه اونجا بود که مشکلمو فهمیدم پس سریع دست به کار شدم و رفتم چند مدل ادویه مختلف خریدم و از همون روز در پخت غذاهام از این ادویه ها استفاده کردم . واقعا خودم هم تغیر طعم و عطر غذاهامو متوجه میشدم . من قبلا هر روز غذا درست میکردم ولی چون عطرش توی خونه نمیپیچید همه فکر میکردن من هیچ وقت غذا درست نمیکنم . بعد از این ماجرا داشتم به این موضوع فکر میکردم که اگر در خرید هایی که مادر در هنگام جهیزیه برای یخچال من انجام داد ادویه هم بود ، شاید من هم به استفاده از اون ها ترغیب میشدم . من تجربیات خودم رو در این مطلب با شما به اشتراک گذاشتم شاید براتون مفید باشه . شما توی غذاهاتون از چه ادویه ای استفاه میکنید که خوشمزش کنه ؟

برای عروس چه ادویه هایی باید تهیه کنیم ؟

ما نباید این نکته را فراموش کنیم که در زندگی های امروزی اکثر دختر ها تا زمانی که ازدواج نکرده اند کمتر پیش می آید که بخواهند آشپزی کنند به همین جهت احتمالا کاربرد ادویه ها را هم برای هر غذا نمیدانند . اگر شما هم رسم دارید یخچال عروس را پر کنید ، در لیست وسایل داخل یخچال عروس ادویه ها را هم بگنجانید . اما خوب برای عروس چه ادویه هایی باید تهیه کنیم ؟ متداول ترین ادویه هایی که باید برای عروس تهیه کنید شامل نمک ، فلفل ، زردچوبه ، دارچین و … است که برای پخت همه غذاها حتی ساده ترین آن ها نیز استفاده میشود . اما خوب به قدری ادویه های فراوان ساده و ترکیبی برای پخت غذاها وجود دارد که گاهی ممکن است گیج شویم کدام را بخریم و کدام برای غذا مناسب است .

در ادامه کامل ترین لیست ادویه جات عروس را خواهید دید که بخشی از آن ها ادویه های ساده و پایه هستند و برخی ترکیبی از چند ادویه مختلف که وجود آن ها در غذا میتواند غذاهارا چند برابر خوشمزه کند . البته هدف ما از تهیه این لیست این نیست که شما باید همه این ادویه ها را بخرید اما هرکدام را که فکر میکنید بیشتر با سلیقه شما هماهنگی دارد را تهیه کنید بهتر است .

لیست ادویه جات عروس

کامل ترین لیست ادویه جات عروس

در سرتاسر جهان ادویه های بسیار زیادی وجود دارد که البته با توجه به ضائقه مردم همان منطقه مناسب است و ممکن است برای ما مناسب نباشد اما بسیاری از آن ها هم هستند که واقعا طعم آن ها را مردم آسیایی مثل ایرانی ها دوست دارند . چون مانند هند ایران به جز زردچوبه و فلفل و دارچین و این گونه ادویه های ساده چیز دیگری ندارد پس باید از ادویه های سایر مناطق و ملیت ها قافل نشویم . در لیستی که پیش روی شماست شما میتوانید انواع ادویه هایی که میتوانید برای جهیزیه خود خریداری کنید را مشاهده کنید و با توجه به این که مناسب چه غذاهایی است آن را خریداری کنید . کامل ترین لیست ادویه جات عروس عبارت است از :

نمک

اولین ادویه ای که در لیست ادویه جات عروس باید حتما قرار دهید نمک است . در واقع بدون نمک میتوان گفت هیچ غذایی را نمیتوان پخت . حتی غذاهایی مانند مرصع پلو و خورشت فسنجان که شیرین هستند هم باز نیاز به نمک دارند تا خوشمزه تر شوند . نمک ها دو نوعند . یا نمک های معدنی که به صورت سنگ هستند و یا نمک های دریا که از دریا های آب شور ایران استخراج میشوند . این که چه نوع نمکی استفاده کنید بستگی به ضائقه شما دارد چون طعم نمک دریا با طعم نمک های سنگی و تصفیه شده کاملا متفاوت است .

لیست ادویه جات عروس

فلفل قرمز

شاید مانند هندی ها و دیگر مناطق که غذاهای واقعا تند میخورند و فلفل های متنوعی هم دارند که درجه تندی آن ها با هم متفاوت است ایرانی ها تند خور نباشند اما فلفل قرمز کاملا مناسب ضائقه ما ایرانی هاست که غذاهایی با یک تندی ملایم دوست داریم . فلفل قرمز در واقع همین فلفل سبز های معمولی است که پس از خشک شدن قرمز شده و پودر میشوند . البته طعم فلفل قرمز را ممکن است همه نپسندند پس بهتر است آن را به عنوان چاشنی در کنار غذا سرو کنید اما فلفل سیاه به خاطر عطر خوبی که دارد معمولا در همه غذاها میتوان از آن استفاده کرد . حتما فلفل قرمز را در لیست ادویه جات عروس که قرار است خریداری کنید قرار دهید چون برای برخی از غذاها فقط فلفل قرمز است که مناسب است .

فلفل قرمز خاصیت درمانی نیز دارد . این نوع فلفل در مقدار متوسطش سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و خاصیت آنتی باکتریایی نیز دارد . در هنگام سرماخوردگی میل کردن یک کاسه سوپ پر از فلفل قرمز حال شما را به سرعت جا می آورد . در زمستان نیز خوردن فلفل قرمز موجب گرم شدن بدن میشود . البته ابن نکته را در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد فلفل قرمز موجب پارگی رگ های مغز و یا آسیب به قلب خواهد شد چون حرارت بدن را تا حد زیادی بالا میبرد .

فلفل سیاه

بر خلاف فلفل قرمز که فقط وظیفه تند کردن غذا را بر عهده دارد فلفل سیاه تندی ملایم اما عطر بی نظیری را به غذا میدهد . مثلا در بورانی یا ماست و خیار فقط فلفل سیاه است که طعم بی نظیری به آن میدهد و یا در غذاهایی که ته مزه شیرینی دارد تندی فلفل قرمز دلچسب نیست و تندی ملایم فلفل سیاه است که طعم آن را خوب میکند . فلفل سیاه هم مانند فلفل قرمز سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و خاصیت آنتی باکتریایی دارد اما برای کسانی که حساسیت پوستی دارند و یا ناراحتی تنفسی و آسم دارند اصلا فلفل سیاه مناسب نیست . اگر دقت کرده باشید فلفل قرمز کل زبان و به خصوص ابتدای زبان را میسوزاند اما فلفل سیاه انتهای زبان و گلوی شما را میسوزاند پس طبیعی است که تایثر حداکثری آن هم بر روی ریه های شما باشد .

البته فلفل سیاه دو نوع دارد که یکی دانه فلفل سیاه است که باید آسیاب شود و یکی هم فلفل سیاه پودر شده که همان دان فلفل سیاه را برشته میکنند و آن را آسیاب میکنند که شما میتوانید در لیست ادویه جات عروس هر دو نوع این فلفل ها را قرار دهید .

لیست ادویه جات عروس

دانه فلفل سیاه

اگر عطر فلفل سیاه را دوست دارید اما تندی آن را برای برخی از غذاها نمیخواهید حتما سعی کنید دان فلفل سیاه را تهیه کنید . مثلا برای جوجه کباب یا استیک شاید نخواهید طعم تندی فلفل را داشته باشید اما عطر بی نظیر فلفل سیاه را دوست دارید پس استفاده از دان فلفل سیاه بسیار مناسب است . البته شما میتوانید با خرید یک فلفل ساب دستی ، از این دان فلفل برای غذاهایی که به دانه فلفل نیاز دارید از دانه آن استفاده کنید و برای غذا هایی که میخواهید پودر فلفل سیاه بریزید با کمک فلفل ساب دستی دانه فلفل را آسیاب کنید . به نظر من اگر نمیخواهید در لیست ادویه جات نمیخواهید دو نوع فلفل سیاه بخرید ، دانه فلفل سیاه را خریداری کنید که به هر دو مدل بتوانید از آن استفاده کنید .

پودر دارچین

دارچین نیز یکی از پر مصرف ترین ادویه ها برای درست کردن غذاها و به خصوص دسر های ایرانی است و حتما باید در لیست ادویه جات عروس دارچین را هم قرار دهید که خریداری کنید . از خواص بی نظیر دارچین که بگذرید ، پودر دارچین عطر بی نظیری دارد . در عدس پلو و لوبیا پلو همیشه این دارچین است است که طعم و عطر بی نظیری به غذای شما میدهد . همچنین در آماده سازی قیمه نیز دارچین تاثیر بی نظیری دارد که البته بهتر است از پودر آن اصلا استفاده نکنید و چوب آن را در قیمه بریزید تا رنگ بی نظیر و زعفرانی قیمه شما از بین نرود . اکثر دسر های ایرانی هم مانند شله زرد ، شیربرنج ، فرنی ، مسقطی ، رنگینک و این گونه دسر ها بدون وجود دارچین اصلا طعم و عطر جالبی ندارند .

لیست ادویه جات عروس

چوب دارچین

پودر دارچین که پیش از این آن را به عنوان یکی از مهم ترین ادویه ها در لیست ادویه جات عروس عنوان کردیم ، از چوب دارچین تهیه میشود . دارچین در واقع پوسته درخت دارچین است که در چین و هند و به خصوص در سریلانکا این درخت میروید . درخت داریچن زمانی که تنه آن محکم شود و مناسب پوست اندازی شود بدون آن که قطع شود یا آسیبی ببیند به طور کامل پوست کنده میشود و پ.ست آن همان چوب دارچین است . خود درخت دارچین دوباره پوستش محکم میشود و برای استفاده مجدد آماده میشود . برای استفاده در غذاهایی مانند قیمه که رنگ زیبایی دارد استفاده از دارچین موجب بد رنگ شدن آن میشود اما چوب دارچین به اندازه پودر آن رنگ دهی ندارد . در چای هم دارچین طعم بی نظیری دارد .

زنجبیل

بر خلاف سایر ادویه ها پودر زنجبیل خیلی در غذاهای ایرانی کاربرد ندارد به جز این که بخواهید گوشت را برای استک آماده کنید . زنجبیل طعم تندی دارد و بیشتر عطر آن است که مورد پسند قرار میگیرد که برای همه غذا ها نیز نمیتواند مناسب باشد . البته تهیه دمنوش از زنجبیل به خصوص در زمان قائدگی و زمانی که سرماخورده اید میتواند مفید باشد . بهتر است به جای این که پودر زنجبیل تهیه کنید زنجبیل تازه بخرید و آن را به صورت ورقه ورقه برش بزنید و درون فریزر قرار دهید و هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید . اگر نخواستید میتوانید پودر زنجبیل را از لیست ادویه جات عروس حذف کنید و به جای آن چوب زنجبیل یا زنجبیل تازه تهیه کنید که هم خاصیت آن بیشتر است و هم طعم و عطر بیشتری دارد .

آویشن

آویشن دو نوع است که یکی آویشن کوهی است و بیشتر برای درست کردن دمنوش های درمانی برای تقویت معده یا ضد مسمومیت استفاده میشود و یک نوع هم آویشن غذایی است که به آن اورگانو هم میگویند . معمولا اورگانو را به عنوان ادیوه استفاده میکنند اما شما میتوانید در لیست ادویه جات عروس هر دو مورد را خریداری کنید تا برای درست کردن دمنوش هم بتوانید از آن استفاده کنید . در بسیاری از غذاها آویشن به عنوان یک طعم دهنده عالی و یک چاشنی مناسب عمل میکند . مثلا پیتزا ، لازانیا ، ماکارانی و برخی از ساندویچ ها با وجود آویشن طعم بهتری پیدا خواهند کرد . البته باز هم سلیقه ای است و ممکن است برخی آن عطر و طعم آویشن در غذا را دوسصت نداشته باشند .

پودر پیاز

ممکن است برخی از افراد تصور کنند با وجود این که در اکثر فروشگاه ها پیاز داغ آماده بسته بندی شده میفروشند پس دیگر چه دلیلی برای خرید پودر پیاز وجود دارد ؟ در واقع پودر پیاز برای تهیه سس های مختلف کاربرد دارد و در غذاها هم برای غذاهایی که نیاز داریم تا طعم پیاز در غذا باشد اما خود پیاز در غذا نباشد بسیار خوب است . مثلا ممکن است اگر نتوانید آب پیاز رنده شده را خوب بگیرید کتلت شما خوب از آب در نیاید اما طعم پیاز در کتلت لازم است به همین دلیل میتوانید از پودر پیاز در آن استفاده کنید . همچنین در بسیاری از سالاد ها که پیاز به صورت خام دارند ممکن است پیاز خام برای همه افراد خوش آیند نباشد پس اضافه کردن اندکی پودر پیاز میتواند جایگزین پیاز خام شود .

لیست ادویه جات عروس

پودر سیر

به شما پیشنهاد میکنم در هنگام خرید ادویه برای جهیزیه دخترتان حتما پودر سیر را هم به لیست ادویه جات عروس اضافه کنید . سرخ کردن سیر بدون شک برای اکثر ما خوشایند نیست به خصوص زمانی که مهمان دارید . پس وجود پودر سیر میتواند بسیار کمک کننده باشد تا برای غذاهایی که نیاز به سیر دارند کار ما راه بیوفتد . البته غذاهایی مانند آش رشته که نیاز به سیر داغ دارند با پودر سیر تکمیل نمیشود و حتما باید برای آن سیر داغ تهیه کرد اما برای بسیاری از غذا ها مانند ماکارانی و انواع سس ها و به خصوص در تهیه پاستا و نان سیر میتواند بسیار خوب باشد . چون پودر سیر به اندازه سیر تازه بو ندارد برای افرادی که از بو و طعم سیر خوششان نمی آید نیز این ادویه خوب است .

پودر موسیر

موسیر هم از خانواده سیر و پیاز است و بیشتر در مناطق کوهستانی رشد میکند . احتمالا ماست موسیر خورده اید . در واقع در ماست موسیر از موسیر رنده شده تازه در ماست چکیده استفاده میکنند تا طعم و عطر بهتری به ماست دهد . البته موسیر عطر و طعم کمتری از سیر دارد و میتوان به جای پودر سیر از آن استفاده کرد اما خوب به دلیل این که طعم آن با سیر کمی متفاوت است ممکن است با ضائقه ما خیلی جور نباشد . اگر فقط برای درست کردن ماست موسیر میخواهید پودر موسیر بخرید پیشنهاد میکنیم به جای آن موسیر خشک شده بخرید که هر زمان آن را نیاز داشتید خیس کنید و پس از مدتی آن را رنده کنید و در ماست بریزید .

زردچوبه

ادویه بعدی که حتما باید در لیست ادویه جات عروس قرار دهید زردچوبه است . به درست یا غلط ما در همه غذاهایمان از زردچوبه استفاده میکنیم و اولین ادویه ای که برای هر غذایی به ذهنمان میرسد زردچوبه است و مانند نمک اصلا از غذاهایمان حذف نمیشود . زردچوبه علاوه بر بو زدایی قوی که دارد و میتواند کاملا بوی زهم گوشت و مرغ و ماهی را از بین ببرد ، خاصیت آنتی باکتریایی و ضد سرطانی هم دارد به طوری که توصیه شده است شب ها قبل از خواب ترکیب یک لیوان شیر گرم با زردچوبه و عسل میل کنید تا از انواع بیماری ها به خصوص در فصل زمستان جلوگیری کنید . زردچوبه در بازار به دو نوع وجود دارد . یک مدل پودر شده و یک مدل هم همان زردچوبه اصلی که در واقع ریشه گیاه زردچوبه است و باید آسیاب شود .

معمولا آسیاب کردن زردچوبه اصلا آسان نیست و کار هر کسی نیست چون مراحل آماده سازی آن برای آسیاب شدن زیاد است پس سعی کنید پودر آن را خریداری کنید تا برای انواع غذاها بتوانید از آن استفاده کنید . با توجه به این که زردچوبه کاملا رنگ زردی دارد برای غذاهایی که میخواهید رنگ خودش را حفظ کند اصلا از زردچوبه استفاده نکنید و ادویه های دیگری را به جای آن جایگزین کنید .

لیست ادویه جات عروس

پودر انبه

شاید تعجب کنید اما پودر انبه هم یکی از انواع ادویه است که البته شاید اصلا نیازی نباشد آن را جزو لیست ادویه جات عروس قرار دهید و خریداری کنید چون کاربرد آن خیلی زیاد نیست . از پودر انبه بیشتر برای تهیه سس انبه که مخصوص کنار فلافل است استفاده میشود البته در از بین بردن بوی نامطبوع مرغ و ماهی نیز میتوانید از پودر انبه کمک بگیرید . اما به این موضوع دقت داشته باشید که پودر انبه هم طعم شیرینی دارد و در طعم غذای شما تاثیر دارد و هم رنگ آن به گونه ای است که میتواند رنگ غذای شما را به راحتی تغییر دهد .

تخم گشنیز

در واقع اصلا نیازی نیست که شما در لیست ادویه جات عروس تخم گشنیز را خریداری کنید چون به تنهایی در غذاها کاربرد ندارد و بیشتر در ادویه های ترکیبی یکی از ترکیبات ادویه هاست که ادویه های ترکیبی هم به صورت آماده بدون دردسر در بازار برای خرید وجود دارند . البته از تخم گشنیز برای برخی از شیرینی ها نیز استفاده میشود اما باز هم نیازی به خرید آن برای جهیزیه وجود ندارد و ممکن است بزرگتر های ما که تجربه کافی در استفاده از ادویه ها و یا درست کردن دمنوش ها دارند بخواهند از تخم گشنیز استفاده کنند اما خرید آن برای همه واجب نیست . به جای خرید تخم گشنیز میتوانید چیزهای دیگری خریداری کنید که واقعا به طور مستقیم در طعم و عطر غذاها تاثیر دارد .

زیره سیاه

زیره سیاه ادویه ای است که به جز برخی از برنج ها کاربرد دیگری در تهیه غذا ندارد . البته به این نکته توجه داشته باشید که از زیره سیاه برای تهیه دمنوش و برای لاغری شکم و پهلو استفاده میشود اما برای طبخ غذا نه . در شمال کشور از گذشته مرسوم بوده که چون شمالی ها در اکثر غذاهایشان رب انار و رب آلو و اینگونه چیزها استفاده میکردند و از لحاظ طبع ، طبع سردی دارند در برنج هایشان از زیره سیاه استفاده میکردند تا طبع غذایی که میخوردند تعدیل شود . البته که شاید برخی از افراد طعم زیره در غذا را اصلا دوست نداشته باشند اما عطری که برخی از پلو مخلوطی ها مانند عدس پلو میدهد خوب است .

لیست ادویه جات عروس

زیره سبز

زیره سبز نیز یکی از انواع ادویه های ایرانی است که حتما باید در لیست ادویه جات عروس باشد . البته شاید در غذاهای زیادی نتوانید این ادویه را استفاده کنید اما به خاطر خاصیت دارویی که دارد خوب است که همیشه آن را در منزل داشته باشید . زیره سبز ضد نفخ است و زمانی که شما معده دارد دارید دم کرده آن با تکه کوچکی نبات میتواند درمانگر درد شما باشد . علاوه بر این به خاطر طبع گرمی که دارد سوخت و ساز بدن را بالا برده و موجب لاغری میشود . اضافه کردن کمی زیره سبز به ماست میتواند طبع سرد ماست را به خصوص برای زمستان از بین ببرد .

ست جا ادویه 12 پارچه مدل NATURE کد S124

جنس بدنه : چوب

جنس سری : چوب

نحوه بسته شدن : پیچی

قابلیت شست‌وشو : با دست

ست جا ادویه ۶ پارچه کاپریس مدل پارادایس 2

جنس سری : استیل

نحوه بسته شدن : پیچی

امکانات ظاهری : سری قابل تنظیم

قابلیت شست‌وشو : با دست

ست جا ادویه 35 پارچه کد 623

جنس بدنه : پلاستیک

جنس سری : پلاستیک

نحوه بسته شدن : چفتی

قابلیت شست‌وشو : با دست

ست جا ادویه 13 پارچه مدل 4022

جنس بدنه : چوب

جنس سری : استیل

نحوه بسته شدن : پیچی

امکانات ظاهری : پایه، استند یا سینی

جا ادویه 9 پارچه مدل چوبی و سرامیکی

وزن: ۳۸۰۰ گرم

جنس بدنه : چوب

قابلیت شست‌وشو : با دست

امکانات ظاهری : طرح‌دار

جا ادویه کاپریس مدل درب استیل

وزن : ۲۰ گرم

جنس بدنه : شیشه

جنس سری : استیل

نحوه بسته شدن : پیچی

جا ادویه 6 پارچه مدل چوبی و سرامیکی

وزن : ۲۶۰۰ گرم

جنس بدنه : چوب

امکانات ظاهری : طرح‌دار

قابلیت شست‌وشو : با دست

استند جا ادویه چوبی ۷ پارچه چوبیس کد 30_472

وزن : ۲۶۰۰ گرم

جنس بدنه : چوب

امکانات ظاهری : طرح‌دار

قابلیت شست‌وشو : با دست

جا ادویه 8 پارچه مدل بهار گل ها

جنس بدنه : سرامیک

جنس سری : سرامیک

امکانات ظاهری : در

قابلیت شست‌وشو : با دست، با ماشین ظرف‌شویی

جا ادویه 6 پارچه مدل دیزی فانتزی کد 6R

مجموعه : 6 عددی

مدل : دیزی

ابعاد : ۳۳x۲۳x۱۰ سانتی‌متر

وزن : ۲۰۰۰ گرم

گرد غوره

شاید اولین بار باشد که نام گرد غوره را به عنوان یک ادویه میشنوید . گرد غوره یک ادویه ایرانی است که بیشتر در استان سمنان از آن استفاده میکنند . گرد غوره از غوره خشک و آسیاب شده به دست می آید و در انواع غذاها مانند ته چین و پلو های مخلوطی میتوان از آن استفاده کرد . طعم ترشی دارد و از لحاظ خواص غذایی برای از بین بردن چربی خون نیز مناسب است . البته به نسبت سماق و گرد لیمو ، گرد غوره قیمت بالاتری دارد . این نکته را هم در نظر داشته باشید که گرد غوره کمی رنگ غذارا عوض میکند و چون مانند سماق قرمز نیست و کمی رنگ قهوه ای دارد ممکن است کمی رنگ غذای شما را کدر کند . اما خوب ترشی دلنشینی که دارد به عوض شدن رنگ غذا می ارزد .

سماق

فکر کنم فقط ما ایرانی ها میدانیم که کباب کوبیده در کنار سماق چه طعم بی نظیری دارد . البته نه تنها کنار کباب کوبیده که بلکه کنار انواع کباب و کباب دیگی و کتلت هم خوردن سماق دلچسب است . از طعم و مزه سماق در کنار انواع غذا های گوشتی که بگذریم ، سماق خواص دارویی بسیاری نیز دارد . سماق ضد چربی است و برای کسانی که کلسترول بالایی دارند و یا به کبد چرب مبتلا هستند بسیار مناسب است . اصلا فلسفه استفاده از سماق در کنار کباب به خاطر از بین بردن چربی بد کباب در بدن است . دمنوش سماق و یا جوشانده سماق برای زمان هایی که سر درد ناشی از چربی بالا داشتید عالی است .

لیست ادویه جات عروس

گرد لیمو

لیمو عمانی یکی از بهترین طعم دهنده ها در خورشت های ایرانی است . به خصوص در خورشت قیمه و قورمه سبزی و آبگوشت و برخی از خوراک ها مانند خوراک مرغ میتواند بسیار طعم غذای شما را عوض کند . اما به این دلیل که اکثرا لیمو عمانی ها تلخ هستند و طعم غذا را نیز به تلخی میبرند پیشنهاد میشود که از گرد لیمو عمانی در غذاها استفاده کنید که همان طعم را به غذای شما میدهد اما هیچگونه تلخی ندارد . پیشنهاد میکنیم اگر به دنبال یک مدل ادویه ترش هستید که برای لیست ادویه جات عروس خود خریدای کنید ،گرد لیمو را خریداری کنید که طعم آشنا تری به نسبت گرد غوره برای ما دارد .

پودر گلپر و گلپر درسته

انار و گلپر ، باقالی با گلپر ، دوغ با طعم گلپر و … از خوراکی ها و تنقلاتی است که از گذشته تا کنون در میان ما ایرانی ها رواج پیدا کرده است و به نوعی اگر این مواد را بخواهیم بدون گلپر بخوریم انگار برایمان طعم دلچسبی ندارد به همین جهت است که حتما باید ادویه گلپر را چه به صورت درسته و چه به صورت پودر شده در لیست ادویه جات عروس خود داشته باشید .علاوه بر طعم بی نظیری که گلپر به بسیاری از غذاها و تنقلات میدهد ، گلپر سیستم ایمنی بدن را قوی میکند و سبب میشود بدن شما از سردی به دور و گرم شود . همچنین در کنار غذاهای نفاخ میتواند به عنوان یک باد بر قوی عمل کرده و شما را از معده درد و نفخ شکم رها کند .

قاشق ادویه مدل f-9 بسته 6 عددی

ابعاد : ۷x۲x۱ سانتی‌متر

وزن  : ۳۰ گرم

جنس دسته : چوب

جنس بدنه : چوب

قاشق ادویه مدل SUNHOME کد 52403-L بسته 6 عددی

شامل : قاشق

جنس : چینی

قابل شستشو : با ماشین ظرف‌شویی

محفظه : جعبه

پیمانه ادویه طرح قلب بسته 6 عددی

تعداد پارچه : شش پارچه

شامل : قاشق

جنس : پلاستیک

قابل شستشو : با دست

قاشق ادویه کد G100-CH بسته 6 عددی

تعداد پارچه : شش پارچه

شامل : قاشق

جنس : بامبو

سایر توضیحات : ساخته شده از چوب بامبو

قاشق ادویه مدل نمک فلفل بسته 12 عددی

تعداد پارچه : ۱۲ پارچه

شامل : قاشق

جنس : پلاستیک

وزن بسته‌بندی : ۲۵ گرم

قاشق ادویه چوبی مدل 01 بسته 2 عددی

تعداد پارچه : دو پارچه

شامل : قاشق شکر

جنس : چوب

وزن بسته‌بندی : ۱۰ گرم

پیمانه ادویه مدل فانتزی بسته 6 عددی

تعداد پارچه : شش پارچه

شامل : قاشق شکر

جنس : چوب

قابل شستشو : با دست

قاشق ادویه کد 123 مجموعه 6 عددی

تعداد پارچه : شش پارچه

شامل : قاشق چای خوری

جنس : چوب

وزن بسته‌بندی : ۲۸ گرم

پیمانه ادویه کد 1 بسته 4 عددی

تعداد : چهار عدد

تعداد پارچه : چهار پارچه

شامل : قاشق

جنس : چوب

قاشق ادویه مدل FRIZ بسته 6 عددی

تعداد پارچه : شش پارچه

شامل : قاشق

جنس  : پلاستیک

قابل شستشو : با ماشین ظرف‌شویی

دانه و پودر هل

هل که یک دانه خوشبو برای ما ایرانی هاست هم در تهیه بسیاری از غذاها و هم در آماده سازی دسر و شیرین های بسیاری کاربرد دارد . هل چند نوع است که هل سبز ، هل سیاه و هل سفید از انواع آن هستند . چیزی که ما ایرانی ها بیشتر از آن استفاده میکنیم هل سبز است که به صورت پودر شده و یا درسته است . هل پودر شده بیشتر در تهیه انواع دسر و شیرینی کاربرد دارد اما مثلا در درست کردن قیمه و یا چای ما نیاز به دانه درسته هل داریم . البته شما میتوانید چند دقیقه قبل از استفاده از پودر هل دانه هل را کمی تفت دهید و سپس پوست آن را بشکافید و دانه های ریز درون آن را درون هاون بکوبید .

اگر هم میخواهید درون دسر هایتان از هل استفاده کنید برای این که طعم و عطر هل بیشتر و بهتر رها شود بهتر است از نیم تا یک ساعت قبل آن را با یک لیوان گلاب خیس کنید و سپس به کمک صافی آن را صاف کنید و در دسر استفاده کنید تا رنگ دسر شما هم تغیر نکند .

زعفران

زعفران یکی از ادویه های گران بها و ارزشمند است که در بسیاری از غذاها ، دسر ها ، شربت ها ، دمنوش ها و … که ما ایرانی ها مصرف میکنیم وجود دارد . به همین دلیل است که زعفران حتما باید در لیست ادویه جات عروس وجود داشته باشد . نبود زعفران در برخی از غذاها مشکلی ایجاد نمیکند اما در برخی از غذاها نبود زعفران کاملا مشخص است . مثلا زرشک پلو بدون زعفران اصلا خوشمزه نیست و یا قیمه و مرصع پلو و قیمه نثار و اینگونه غذاها نیز بدون وجود زعفران اصلا نه طعم خوبی دارند و نه عطر خوبی . بر خلاف سایر ادویه های خوشبو مانند هل و دارچین و … که فقط عطر دارند ، زعفران رنگ بی نظیری نیز دارد که در انواع دسر ها و غذاهای میتواند زیبایی بی حد و مرزی را به غذای شما اعطا کند .

لیست ادویه جات عروس

برگ بو

یزگ بو را نیز میتوان یک نوع ادویه دانست که برای بسیاری از غذاها کاربرد دارد . اما شاید به ضائقه ما ایرانی ها خیلی خوش نیاید . در اکثر غذاهای آسیای شرقی از برگ بو برای طعم دهی به انواع غذاهایشان استفاده میکنند . برگ بو را بر خلاف سایر ادویه ها که آن را آسیاب میکنند ، به صورت درسته در غذا استفاده میکنند و در هنگام سرو غذا آن را از غذا خارج میکنند . برگ بو پودر شده طعم تلخی را به غذای شما میدهد پس اگر به عطری که برگ بو به غذای شما میدهد لذت میبرید سعی کنید آن را به صورت درسته در غذاهایتان استفاده کنید . البته اگر نظر ما را بخواهید وجود برگ بو در لیست ادویه جات عروس اصلا ظروری نیست چون ما ادویه های بهتری برای عطر و طعم دهی به غذاهایمان داریم که میتوانیم به جای برگ بو از آن استفاده کنیم .

جوز هندی

جوز هندی دانه ای شبیه به بادام است که بیشتر در شیرین های مغزدار از آن استفاده میشود . بویی تند و شبیه به زنجبیل دارد اما عطر آن برای استفاده در شیرینی ها مناسب تر از زنجبیل است . معمولا این ادویه را به صورت دانه ای خریداری میکنند چون هم گران است و هم یک دانه از آن برای چندین مرتبه استفاده کافیست . اگر شما اهل پخت شیرینی و دسر و کیک هستید پس خرید یک عدد جوز هندی را در لیست ادویه جات عروس بگنجانید در غیر این صورت چون جزو هندی را ما به عنوان یک ادویه برای طبخ غذا استفاده نمیکنیم ، ضرورتی ندارد .

رزماری

رز ماری ، مانند نعنا ، شوید ، پونه و … یک نوع گیاه است که خشک شده آن برای طعم دهی به غذاها استفاده میشود . البته میتوانید به جای این که رزماری برای لیست ادویه جات عروس خریداری کنید ، از روغن هایی که درون آن ها از حداقل یک ماه قبل رزماری خیسانده شنده است و عطر و طعم رزماری را به خود گرفته اند استفاده کنید . رزماری علاوه بر طعم و عطر برای غذا کاربرد های دیگری نیز دارد که از بین بردن بوی نا مطبوع مرغ و گوشت و ماهی یکی از کاربرد های آن است . شما میتوانید هنگام سوزاندن اسفند کمی هم رز ماری قاطی دانه اسفند کنید تا در محیط بسوزد و دون آن موجب آرامش و عطر محیط شود . علاوه بر آن میتوانید یک دستگاه بخور داشته باشید و درون آن رزماری بریزید تا عطر آن در خانه روانه شود .

میخک

میخک ، این ادویه جذاب و خوش بو علاوه بر عطر بی نظیری که دارد ، خواص بسیار زیادی هم دارد . اول بیایید نگاهی به این ادویه برای طبخ غذا بیاندازیم . از میخک برای هر غذایی که دوست دارید میتوانید استفاده کنید اما استفاده از میخک برای طم دهی بیشتر به چای بهتر است . اگر بدانید که میخک چه خواص دارویی دیگری دارد آن را حتما در لیست ادویه جات عروس نیز خریداری میکنید . اگر دندان درد داریم برای چند دقیقه میخک بجوید تا دندان درد شما از بین برود . در واقع میخک شبیه به لیدوکایین عمل میکند و محیط دهان شما را بی حس میکند . سال ها پیش که اصلا لیدوکایین اختراع نشده بود از جوشانده میخک برای بی حس کردن دندان در هنگام جراحی یا کشیدن دندان استفاده میکردند .

لیست ادویه جات عروس

پاپریکا

زمانی که به برخی از افراد میگوییم که ادویه پاپریکا را هم در لیست ادویه جات عروس قرار دهید تا آن را خریداری کنید ، فکر میکنند که خوب چرا به جای استفاده از پاپریکا که همان فلفل دلمه خشک و پودر شده است ، از فلفل دلمه ای تازه در غذاهایمان استفاده نکنیم ؟ اما باید بگوییم این که پودر پاپریکا فقط فلفل دلمه ای است کاملا اشتباه است . پودر پاپریکا ترکیبی از پودر فلفل چیلی و پودر فلفل دلمه ای قرمز خشک شده است . پودر فلفل دلمه ای برای عطر آن و پودر چیلی هم برای طعم این ادویه استفاده میشود . به نسب سایر ادویه های تندی که در کشور های دیگر استفاده میشود ، پاپریکا طعم بهتر و سوزانندگی کمتری دارد و عطر و طعم آن برای ما ایرانی ها خوشایند تر است .

خردل

رایج ترین مصرف دانه خردل به عنوان ادویه برای آماده کردن سس خردل است . البته اگر طعم تند سس خردل را دوست ندارید میتوانید از دانه خردل برای طعم دار کردن گوشت و یا استیک و یا مرغ خود استفاده کنید . تا وقتی که سس های آماده خردل با طعم های ملایم و غیر ملایم در بازار وجود دارند چرا بخواهیم به خودمان فشار وارد کنیم و دانه خردل بخریم و با آن سس درست کنیم ؟ خرید دانه خردو به عنوان یکی از ادویه های لیست ادویه جات عروس اصلا توصیه نمیشود چون به طور کلی کاربرد آنچنانی در طبخ غذاهای ایرانی ندارد .

نعنا خشک

نعنا خشک را هم به دلیل این که کاربردی است میتوان به جای قرار دادن در دسته سبزی ها در دسته ادویه جات قرار داد . نعنا خشک را حتما و حتما و حتما باید در لیست ادویه جات عروس خریداری کنید چون هم خاصیت درمانی دارد و هم برای انواع غذاها کاربردی است . بسیاری از آش ها نیاز به نعنا داغ دارند ، خورشت داوود پاسا به طور کلی با نعنا خشک درست میشود ، در بسیاری از غذاهای شمالی از نعنا داغ برای طعم دهی بیشتر به غذا استفاده میشود ، در تهیه انواع بورانی و یا ماست ها از نعنا خشک استفاده میشود همچنین در تهیه دمنوش نعنا زمانی که نعنا تازه در اختیار ندارید میتوانید از نعنا خشک استفاده کنید .

پونه خشک

تمام مواردی که برای نعنا گفتیم برای پونه هم وجود دارد به این دلیل که نعنا و پونه طعم و ظاهری شبیه به هم دارند . اما پونه به عنوان تنها گیاهی که تامین کننده کلسیم بدن است باید در سبد غذایی شما قرار بگیرد به همین جهت بهتر است که حتما در لیست ادویه جات عروس پونه را هم خریداری کنید . البته پیشنهاد ما این است که پونه را سرخ نکنید و برای غذاهایی که نیاز به نعنا داغ دارد از همان نعنا استفاده کنید چون پونه پس از سرخ شدن در روغن ممکن است خاصیت و کلسیم خود را به طور کلی از دست بدهد . پیشنهاد میکنیم یک مخلوط ترکیبی از نعنا و پونه آماده کنید تا درون ماست ، دوغ ، دمنوش و … از ترکیب هر دو این سبزی های خشک شده استفاده کیند .

پول بیبر

پول بیبر که آن را به فلفل ترکی نیز میشناسند یکی از ادویه هایی است که بیشتر در ترکیه کاربردی است . اگر ویدیو های آشپزی ترکی را دیده باشید در همه غذاهایشان از یک ادویه قرمز رنگ شبیه به سماق استفاده میکنند که همان پول بیبر است . پول بیبر طعمی شبیه به ادویه های مکزیکی دارد و تندی آن هم بیشتر از فلفل قرمز ما است . از لحاظ خواص دارویی احتمالا خواصی شبیه به فلفل قرمز داشته باشد اما هنوز هم در رابطه با آن مطمعن نیستیم . طعم تند آن شاید برای ما ایرانی ها که خیلی تند خور نیستیم زیاد باشد . اگر اهل خوردن غذاهای تند هستید پول بیبر را در لیست ادویه جات عروس خریداری کنید در غیر این صورت از خرید آن صرف نظر کنید .

پودر بامیه

شاید تعجب کنید اما بله درست شنیدید پودر بامیه نیز یکی از انواع ادویه های کاربردی است که شاید خیلی از افراد اصلا کاربرد آن را ندانند . جدای از این که بامیه پر از خاصیت برای ماست ، استفاده از پودر بامیه در انواع غذاهای آبکی بدون آن که طعم و مزه آن را تغیر دهد موجب لعابی کردن هرچه بیشتر غذاهای شما میشود . پس به نظر من به خصوص اگر تازه آشپزی را شروع کرده اید و ممکن است در صورت بی تجربگی غذای شما آبکی شود ، حتما در لیست ادویه جات عروس این ادویه را هم خریداری کنید تا در این مواقع نجات دهنده شما باشد .

غنچه گل محمدی

البته که غنچه گل محمدی را نمیتوان مانند دارچین و زنجبیل و میخک یک نوع ادویه در نظر گرفت اما میتوان آن را به عنوان یک عطر دهنده به چای دانست . که خوب گلبرگ آن هم میتواند به چای عطر دهد . در واقع غنچه گل محمدی بیشتر در تزئین انواع غذا و دسر است که کاربرد دارد . اگر اهل تزئینات هستید و ذوق هنری برای زیباسازی غذاها دارید حتما مقداری هم گل محمدی را در لیست ادویه جات عروس قرار دهید تا خریداری کند . البته از لحاظ قیمتی ، قیمت غنچه گل محمدی بالاست و اگر نمیخواهید برای تزئین از آن استفاده کنید بهتر است از خرید غنچه آن صرف نظر کنید .

لیست ادویه جات عروس

پودر گل محمدی

ادویه دیگری که در لیست ادویه جات عروس میخواهیم به شما معرفی کنیم پودر گل محمدی است . منظورمان پودر شده همان غنچه های با نمکی است که در اکثر تزئیناتمان از آن استفاده میکنیم . در بسیاری از دسر ها و شیرینی های ایرانی مانند باسلوق ، آبنبات ، شیرین ها ، دسر ها ، شیرینی قطاب ، ماست و خیار و … از پودر گل محمدی میتوان استفاده کرد که هم طعم خوبی به آن ها میدهد و هم خوش عطر است . علاوه بر آن به دلیل طبع گرمی که دارد میتواند مکمل خوبی در کنار مواد غذایی سر مانند ماست و دوغ و … باشد . از خواص درمانی آن نیز میتوان به مقوی اعصاب و مسهل بودن آن اشاره کرد .

شوید خشک

شاید بتوان شوید خشک را هم یک نوع ادویه در نظر گرفت همانطور که نعنا خشک و پونه خشک و رزماری را در دسته ادویه ها قرار دادیم . شوید خشک در واقع نه تنها برای درست کردن شوید پلو و باقالی پلو بلکه برای طعم دهی به ماست و درست کردن انواع دمنوش نیز کاربرد دارد . علاوه بر آن در طعم دهی انواع سالاد ها نیز در هنگامی که شما شوید تازه در دسترستان نیست میتواند کمک کننده باشد . به طور کلی شوید هم عطر خوبی دارد و هم طعم دهنده است البته خارج از خواص دارویی که دارد .

پودر گوجه

استفاده از پودر گوجه خشک شده در غذاهایی که رب گوجه نیاز دارد مانند قیمه ، ماکارانی ، لوبیا پلو و … خوب است . چون هم طعم واقعی گوجه در غذاها را ایجاد میکند و هم رنگ طبیعی و زیبایی دارد . به خصوص در مایع ماکارانی که قرمزی آن مهم است میتوانید در کنار استفاده از رب از یک قاشق پودر گوجه هم استفاده کنید . همه ما نیز میدانیم که رب های کارخانه ای خاصیتی ندارند اما حداقل پودر گوجه هم میتواند رنگدهی به غذا داشته باشد و هم این که خاصیت گوجه را شاید کمتر اما باز هم در خود دارد .

لیست ادویه جات عروس

مهم ترین ادویه هایی که باید در لیست ادویه جات عروس باشد

حتی اگر نمیخواهید با توجه به لیست ادویه جات عروس که در بالاتر کامل آن را بررسی کردیم برای جهیزیه خود ادویه بخرید باید یک سری ادویه های کاربردی و مرسوم را حتما بخرید تا بتوان به صورت محدود به غذاهایی که درست میکنید طعم بدهید . هر چه قدر ادویه های متنوع تری داشته باشید به راحتی میتوانید با طعم و عطر غذاها بازی کنید و با توجه به سلیقه خود هر کدام را در غذای مناسب خود استفاده کنید . ادویه هایی که در این قسمت به شما معرفی میکنیم را سعی کنید اصلا از لیست ادویه جات حذف نکنید چون در این صورت واقعا غذاها بی عطر میشوند . مهم ترین ادویه هایی که باید در لیست ادویه جات عروس باشد شامل موارد زیر است :

  • نمک
  • فلفل قرمز
  • فلفل سیاه
  • زردچوبه
  • پودر دارچین
  • چوب دارچین
  • هل
  • زعفران
  • نعنا خشک
  • سماق
لیست ادویه جات عروس

لیست ادویه جات ترکیبی عروس

ادویه پلویی

شاید از نظر نگاه بعضی از افراد غذاهایی مانند عدس پلو ، لوبیا پلو ، استامبولی و به قول معروف برنج های مخلوط طعم خاصی نداشته باشند اما اگر از ادویه مخصوص در طبخ آن ها استفاده کنید بدون شک عطر و طعمی که غذای شما پیدا میکند بی نظیر خواهد بود . به همین منظور حتما خرید ادویه پلویی را در لیست ادویه جات عروس قرار دهید . ادویه پلویی ترکیبی از چند ادویه معطر است که در کنار یکدیگر غذای شما را خوشمزه میکند . دارچین ، گل محمدی ، زیره ، زعفران و … از ترکیبات این ادویه خوش عطر و طعم است . البته اگر اهل خوردن پلو های مخلوط نیستید نیاطی به خرید این مدل ادویه هم نخواهید داشت .

ادویه پیتزایی

ادویه ترکیبی دیگری که بهتر است آن را هم در لیست ادویه جات عروس قرار دهید تا بخرید ادویه پیتزایی است . احتمالا ترکیبات این نوع ادویه بر پایه پنیر چدار و آویشن و پودر سیر است اما هرچه که هست طعم واقعا بی نظیری دارد . حتما هم نمیخواهد در پیتزا آن را استفاده کنید و حتی در لازانیا و نودل های مختلف هم استفاده خواهد شد و طعم بی نظیری به غذا میدهد . البته به خاطر ته مزه گوشت که به احتمال زیاد به خاطر عصاره گوشت است برخی ممکن است این ادویه را دوست نداشته باشند که بهتر است ادویه ایتالیایی را خریداری کنند چون مناسب انواع غذا های فست فودی است . اگر با طعم و بوی عصاره گوشت مشکلی ندارید این ادویه را حتما برای پخت غذاهای اینچنینی ادویه پیتزایی نیز بخرید .

لیست ادویه جات عروس

ادویه ایتالیایی

همانطور که در مورد ادویه پیتزایی گفتیم ، ادویه پیتزایی احتمالا به خاطر عصاره گوشت که در ترکیب آن استفاده شده است کمی عطر و طعم گوشت دارد اگر این طعم را نمیپسندید بهترین کار این است که ادویه ایتالیایی خریداری کنید . ادویه ایتالیایی که به آن ادویه فست فود نیز گفته میشود برای انواع غذاهای فست فودی نظیر پیتزا ، پاستا ، لازانیا ، انواع ساندویچ ها ، ماکارانی ، نودل و … مناسب است . عطر و طعم اصلی این ادویه بر پایه پاپریکا است و تندی آن احتمالا به خاطر فلفل چیلی است اما کمی هم بوی آویشن در آن حس میشود . به این نکته توجه داشته باشید که طعم ادویه ایتالیایی کمی شور است پس در استفاده در نمک کمی مراقب باشید که غذایتان شور نوشد .

ادویه ذرت

شاید برایتان جالب باشد اما جدیدا ادویه ای معروف به ادویه ذرت به بازار آمده است که برای هر نوع پخت ذرتی مناسب است . چه ذرت بخارپز ، چه کنسرو ذرت ، ذرت آب پز ، ذرت مکزیکی ، ذرت کباب شده و هر نوع پخت دیگر ذرت که باشد ادویه ذرت مناسب آن است . طعم نمکی این ادویه به خاطر پنیر پارمسان است و عطر پودر سیر و آویشن به وضوح در آن حس میشود . این ادویه نیازی نیست که در هنگام طبخ به ذرت زده شود . زمانی که ذرت شما کاملا پخت میتوانید در هنگام میل کردن مانند نمک کمی از این ادویه را بر روی ذرت بپاشید و چون ذرت به جز کمی طعم شیرین طعم دیگری از خود ندارد با وجود این ادویه خوشمزه تر خواهد شد .

ادویه سیب زمینی

یک نوع دیگر ادویه ترکیبی که خوب است در لیست ادویه جات عروس باشد ادویه سیب زمینی است . این نوع ادویه بیشتر برای سیب زمینی سرخ شده و تنوری کاربرد دارد و طعم بی نظیری به آن میدهد . برای سیب زمینی سرخ شذه پس از آن که سیب زمینی ها را از روغن خارج کردید کمی از این ادویه را بر روی آن بپاشید و میل کنید . حتی دیگر نیازی به استفاده از نمک هم برای سیب زمینی های سرخ شده نخواهدی داشت چون این ادویه شور است . برای سیب زمینی های تنوری و سیب زمینی هایی که درون سرخ کن بدون روغن درست میکنید نیز کافیست کمی سیب زمینی ها را به روغن آغشته کنید و از ادویه سیب زمینی بر روی آن بپاشید .

لیست ادویه جات عروس

ادویه گوشت و استیک

گوشت گوسفند و گوساله بر خلاف مرغ و ماهی که در هنگام پخت بوی بدی از خود ساطع میکنند ، بوی نا مطبوعی ندارند اما تقریبا میتوان گفت که طعم خاصی هم ندارند و با قرارگیری در خورشت و خوراک است که طعم میگیرند . اما اگر بخواهید گوشت را به صورت استیک و یا کباب شده مصرف کنید باید به وسیله ادویه های مختلف به آن طعم بدهید و اگر ندانید کدام ادویه ها بیشتر برای گوشت و استیک مناسب است به جای این که یک طعم خوب و دلنشین به غذای خود بدهید به کل طعم آن را بد میکنید . ادویه گوشت و استیک که ترکیبی از چند ادویه است میتواند یک انتخاب عالی برای شما باشد تا با آن به غذای خو طعم بدهید .

ادویه کباب کوبیده

شاید لازم نباشد ادویه کباب کوبیده حتما در لیست ادویه جات عروس باشد چون کباب کوبیده جزو غذاهایی نیست که همیشه بخواهیم خودمان در منزل درست کنیم اما خوب اگر دوست دارید که لیست ادویه جات شما کامل و بدون هیچ کم و کاستی باشد میتوانید ادویه کباب کوبیده هم بخرید . ادویه کباب کوبیده عمدتا از پودر پیاز ، دارچین ، سماق ، نمک و اینگونه ادویه ها تشکیل میشود . البته علاوه بر مایع کباب کوبیده شما میتوانید از این ادویه برای آماده سازی کباب دیگی نیز استفاده کنید چون تقریبا طعمی شبیه به هم دارند .

ادویه مرغ و ماهی

از بین بردن بوی زحم مرغ و ماهی کار سختی است و اگر در این کار حرفه ای نباشید بوی بدی که در هنگام پخت از مرغ و ماهی ساطع میشود اصلا خوردن غذا را برایتان دلپذیر نمیکند . اگر از بین بردن کامل بوی بد مرغ و ماهی را بلد نیستید اصلا نگران نباشید چون ادویه مرغ و ماهی دقیقا برای شما ساخته شده است . هنگام پخت کمی ادویه مرغ و ماهی به آن اضافه کنید و تا پایان پخت صبر کنید خواهید دید که به راحتی بوی نا مطبوع گوشت و مرغ شما از بین رفته است .

لیست ادویه جات عروس

ادویه جوجه کباب

ادویه دیگری که در میان ادویه های مخلوط وجود دارد ادویه جوجه کباب است . بر خلاف تصور ادویه جوجه کباب فقط یک نوع نیست و چند نوع مختلف دارد چون جوجه کباب را به طعم های مختلف مزه دار میکنیم . ادویه جوجه کباب دودی ، ادویه جوجه کباب سیر و ماست ، ادویه جوجه کباب هندی ، ادویه جوجه کباب کره ای ، ادویه زعفرانی و … از انواع ادویه جوجه کباب است که با توجه به سلیقه خود میتواند خریداری کنید . البته پیش از خرید ادویه کباب کوبیده ، ادویه جوجه کباب ، ادویه گوشت و استیک و به طور کلی ادویه هایی که برای کباب کردن مناسبند دقت کنید که اصلا جایی برای آماده سازی کباب در خانه خود دارید یا نه و اگر داشتید ادویه جوجه کباب را درلیست ادیویه جات عروس بگذارید تا خریداری کنید .

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *