قیمت اجاره لباس عروس 1402 [ بررسی هزینه ها ]

شهریور 1, 1402
بلاگ
قیمت اجاره لباس عروس 1402

قیمت اجاره لباس عروس چقدر است ؟ این روز ها هزینه های عروسی و خرج و مخارج ها به اندازه ای گران شده است که معمولا شروع زندگی برای عروس و داماد بسیار سخت می شود و اکثر این عزیزان قبل از هر تصمیمی سعی می کنند تا قیمت ها را برآورد کنند و سپس با توجه به میزان بودجه خود اقدام کنند ، برگزاری یک عروسی چندان هم ساده نیست بلکه خانواده ها باید فکر همه چیز را بکنند از لباس عروس و ارایش عروس گرفته تا دسته گل و خرج و مخارج شام . یکی از نگرانی عروس خانم ها معمولا تهیه لباس عروس می باشد .

قبلا لباس خرید رو مخصوص عروس خانم ها میدوختند و متناسب با سلیقه آن ها طراحی می کردند اما امروزه با گران تر شدن پارچه ها و سنگ ها و… بیشتر نو عروسان ترجیح می دهند به جای خرید لباس خود ، لباس عروس را کرایه کنند ، گرچه قیمت کرایه هم چندان پایین نمی باشد می توان گفت که قیمت اجاره لباس عروس های امروزی معادل قیمت خرید لباس عروس های چند سال پیش است .

همچنین توصیه می شود دیگر مقالات پر طرفدار وب سایت دلاوا چون لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس و لیست جهیزیه داماد و.. را مطالعه کنید .

زمان تخمینی مطالعه: 10 دقیقه

قیمت کرایه لباس عروس چقدر است ؟

عده زیادی از افراد در رابطه با قیمت اجاره لباس عروس نیز کنجکاو هستند که در این رابطه باید بیان کنیم که قیمت اجاره لباس عروس به مزون مد نظر و مدل لباس عروسی که انتخاب می کنید نیز بستگی دارد . قطعا اجاره لباس عروس خوب با مدلی خاص و کیفیت بالا ارزان نمی باشد و در کل حتی کرایه لباس عروس ها هم قیمت بالایی دارد . اما با این حال قیمت اجاره نسبت به خرید بهتر است و از دید خیلی از افراد وقتی که قرار است تنها یک شب لباس عروس بپوشند چرا برای خرید آن باید هزینه زیادی کنند ، با کرایه لباس عروس می توانند در هزینه های عروسی صرفه جویی کنند و یا از پول آن برای دیگر موارد چون آتیش بازی روز عروس ، عکاسی و فیلمبردازی ، شام عروسی و.. استفاده کنند .

معمولا قیمت کرایه لباس عروس ها از یک میلیون و 500 هزار تومان نیز شروع می شود و و مشخصا لباس عروس های معمولی تر و یا فرمالیته قیمت مناسب تری دارند اما آن دسته از لباس عروس هایی که دارای سنگ های گران قیمت و ظریف کاری های خاص و حساس هستند دارای قیمت بالاتری هستند .

معمولا آقا داماد می تواند کت و شلوار شب عروسیش را در زمان دیگری هم بپوشد اما این موضوع برای عروس خانم ها صدق نمی کند و تنها همان یک شب می توانند لباس عروس خود را بپوشند مگر این که برای مراسم های فرمالیته و یا برگزار سالگرد ازدواج دوباره دوست داشته باشند لباس عروس بپوشند .

قیمت اجاره لباس عروس 1402

مزیت های اجاره لباس عروس :

  1. با کرایه لباس عروس تا حد زیادی می توانید در هزینه های عروسیتان صرفه جویی کنید .
  2. قطعا گزینه اجاره لباس گزینه ارزان تری نسبت به خرید لباس عروس می باشد .
  3. با کرایه لباس عروس فردای روز عروسی لباس را به مزون برمیگرانید و دیگر نیاز نیست آن را در کمد خود نگهداری کنید ، این موضوع می تواند یک مزیت مهم باشد ، چرا که نگهداری از لباس عروس در کمد کار سخت و دشواری است و در کل نیاز به فضای زیادی دارد و فضای زیادی از کمد را اشغال می کنند .
  4. به کمک اجاره لباس می توانید می توان به لباس عروس هایی که از قیمت بالایی برای خرید برخوردار هستند و شما توانایی خرید آن ها را ندارید نیز دسترسی داشته باشید .
  5. در هنگام برگرداندن لباس به مزون دار نیازی به تمیز کردن لباس عروس نمی باشد .
  6. لباس عروسی که خریداری کرده اید ممکن است بعد از چند مدت نگهداری به مرور زمان رنگ لباس کمی زرد شود و در کل نگهداری از آن ها دشوار است و نیاز به مراقبت دارد اما در کرایه لباس عروس دیگر این دغدغه ها وجود ندارد .

معایب اجاره لباس عروس

پیش تر در مورد مزایای اجاره لباس عروس صحبت کردیم اما در اینجا باید بیان کنیم که اجاره لباس عروس در کنار مزیت های بالایی که دارد ، دارای معایبی هم می باشد که در اینجا به بررسی آن نیز میپردازیم .

  1. معمولا برای عروس خانم هایی که به دنبال یک سبک خاص از لباس عروس هستند، کرایه لباس عروس خیلی برای آن ها مناسب نمی باشد .
  2. نوعروسانی که معمولا خریدار حساسی هستند بهتره که کرایه لباس عروس را انتخاب نکنند . چرا که ممکن است لباس مد نظری که انتخاب کرده اید در تاریخی که مشخص کرده اید برای شما در دسترس نباشد .
  3. و یا ممکن است لباس عروسی که برای کرایه انتخاب کرده اید متناسب با سایز شما نباشد و این موضوع قطعا می تواند ناراحت کننده باشد. چرا که بر روی لباس عروس کرایه ای نمی توان تغییرات زیادی را اعمال کرد .
  4. از دیگر معایب لباس عروس در بازار می توان به هزینه خسارت لباس عروس نیز اشاره کرد . البته برای این موضوع شرایط خاصی نیز وجود دارد به عنوان مثال اگر لباس عروس آتش بگیرد و یا دچار پارگی شدید شود و درز های آن کامل باز شود ، باید خسارت آن را بپردازید ، در حقیقت اگر مشکلی برای لباس عروس پیش بیاید که قابل جبران باشد دیگر نیاز نیست نگران خسارتی بپردازید . البته در کل این موضوع بیشتر به شرایط مزونی که ار آن لباس عروس تهیه می کنید بستگی دارد .
قیمت اجاره لباس عروس 1402

قیمت اجاره لباس عروس ایرانی و ترکی چقدر است ؟

خوشبختانه امروزه مزون های زیادی در سطح شهر و کشور وجود دارند که انواع مدل لباس عروس های ترک و ایرانی را تولید می کنند و تنوع بالای لباس عروس ها باعث شده است تا عروس خانم های زیادی بتوانند لباس عروس مورد پسند و سلیقه خود را به صورت اجاره ای تهیه کنند . در رابطه با لباس عروس های داخلی باید بیان کنیم که این نوع لباس عروس ها را می توان به دو دسته معمولی و لوکس تقسیم کرد .

در سال 1401 هزینه دوخت و یا خرید لباس عروس حدودا چیزی بین 7 تا 12 میلیون تومان بود اما در صورتی که قصد خرید و یا دوخت مدل لباس عروس کار شده و لوکسی را داشته باشید ، قطعا باید هزینه ای بالای 15 میلیون نیز بپردازید .

قیمت اجاره لباس عروس 1402

خرید و کرایه لباس عروس جزو مواردی از هزینه های عروسی می باشد که از قبل باید به فکر آن باشید و بودجه مناسبی را برای آن کنار بگذارید ، لازم به ذکر است که هزینه خرید و یا کرایه لباس عروس بر عهده خانواده داماد می باشد . قیمت لباس عروس ها در هر سال متفاوت می باشد اما خود این موضوع بیشتر از هر چیزی به مدل لباس و دوخت و کیفیت آن نیز بستگی دارد اما ما در این جا راجع به رنج متوسط قیمت ها صحبت میکنیم ، در سال 1402 برای خرید لباس عروس باید بودجه ای بین 10 میلیون تا 20 میلیون تومان و حتی بیشتر نیز کنار بگذارید و اگر هم بخواهید لباسی را کرایه کنید باید مبلغی به اندازه 7 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان نیز کنار بگذارید ، البته این قیمت ها ممکن است بیشتر و یا کمتر هم باشد ، همه چیز در اینجا به انتخاب و سلیقه شما نیز بستگی دارد .

قیمت اجاره لباس عروس 1402

نکات مهم در اجاره لباس عروس :

انتخاب لباس عروس یکی از کارهایی است که باید با حوصله و دقت بالایی انجام شود و در کل نیاز بهصرف ززمان و انرژی نیز دارند ، به همین دیللی به هیچ عنموان نباید با عجله به انتخاب لباس عروس بپردازید چرا که مکن است بعدا از خرید خوتد پشیمان شوید . دست کم در حداقل ترین حالت مکن پیشنهاد یم شود که تا دو هقته و سه هفته پیش از جشن خود لباس عروس مد نظرتان را انتخاب کنید .

پس از آن که مد نظر خود را انتخاب کردید ، یادتان باشد که باید با دقت کامل آن را بررسی کندی تا از هر نظر برای شما بی عیب و نقص باشد . چرا که گاهی اوقات ممکن است لباس عروس دارای زدگی و پارگی و یا حتی رنگ رفتگی باشد ، این موضوع را باید بررسی کنید و اطلاع دهید تا به اشتباه مزون دار فکر نکند که شما باعث این اتفاق بوده اید .

لباس عروس باید کامل فیت تن باشد تا جلوه زیباتری از خود نشان دهد ، پس با حوصله و صبر لباس را تست کنید و تا قبل از عروسی دو سه بار آن را پرو کنید تا اگر قیمت برای شما تنگ و یا گشاد بود قبل از عروسی سایز آن را برای شما درست کنند . پس قبل از این که لباس عروس را به امانت بگیرید بار دیگر ان را پرو کنید تا از اندازه بودن آن اطمینان پیدا کنید .

در رابطه با قیمت اجاره لباس عروس 1402 باید به نکته دیگری هم توجه داشته باشید ، بعضی از لباس عروس ها دارای اکسسوری هایی چون تاج ، تور ، شنل و دستکش بوده اند ، اگر شما مایل به استفاده از همین وسایل هستید باید حتما از مزون دار بپرسید که آیا هزینه اجاره لباس عروس با همین هزینه اکسسوری ها می باشد و یا این که باید برای استفاده از اکسسوری ها هم هزینه ای جدا باید بپردازید .

نکته دیگری که در اجاره لباس عروس باید یادآور شویم ، بررسی هزینه خشکشویی می باشد که در رابطه با این موضوع باید با مزون دار به توافق برسید و مشخص کنید که شستشوی لباس بر عهده خود مزون دار است یا بر عهده خود شما .

در نهایت توصیه می شود که هزینه اجاره لباس عروس و مشتقات آن را در قالب فاکتور تنظیم کنید تا همه چیز به شکل رسمی و مشخص ثبت شود و بعدا برای آن مشکلی پیش نیاید ، اینجوری هم خیال شما راحت است و هم خیال مزون دار .

4/5 - (23 امتیاز)
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *