لیست لوازم خواستگاری [ پذیرایی شیک خواستگاری ]

اسفند 28, 1401
بلاگ
لیست لوازم خواستگاری

در این مطلب در رابطه با لیست لوازم خواستگاری و انجام یک پذیرایی شیک در مراسم خواستگاری صحبت خواهیم کرد . مراسم خواستگاری از مراسمات بسیار مهم و سرنوشت ساز در زندگی هر دختر و پسری است که میتواند یکی از شیرین ترین اتفاقا زندگی آن ها باشد یه به شرط آن که همه چیز طبق روال و اصول آن پیش برود . خواستگاری رفتن مانند هر مراسم دیگری نزد ما ایرانیان دارای آداب و رسوم است که البته در میان خانواده ها و اقوام مختلف ایرانی متفاوت است . با این که رسم و رسوم ازدواج و خواستگاری در میان خانواده ها میتواند متفاوت باشد اما باز هم این مراسم یک سری استاندارد هایی دارد که در میان همه خانواده ها باید رعایت شود تا خدایی نکرده کدورتی پیش نیاید . از رسم و رسومات خواستگاری که بگذریم مانند هر مراسم دیگری مراسم خواستگاری نیز خرید هایی دارد که باید انجام شود .

نه مانند مراسمات نامزدی و عقد و عروسی که یک لیست بلند بالا از خرید ها نوشتیم که قسمتی از آن خرید ها وظیفه خانواده داماد و قسمت دیگر وظیفه خانواده عروس بود اما در مراسمات خواستگاری هم خرید هایی وجود دارد که نباید از قلم بیافتد . البته اکثر خرید هایی که مربوط به مراسم خواستگاری است توسط خانواده دختر انجام میشود به جز گل و شیرینی که خانواده داماد با خود می آوردند . در خانواده شما مراسمات خواستگاری چگونه پیش میرود ؟ چه چیز هایی میخرید ؟ زیر این مطلب میتوانید با ما به اشتراک بگذارید .علاوه بر این میتوانید مطالب رسم خرید جهیزیه و لیست خرید وسایل بله برون را که پیش از این در وبلاگ سایت دلاوا نوشته بودیم را مطالعه کنید .

لیست لوازم خواستگاری

همانطور که حتما دیده اید ، اخیرا ما مطالبی را به وبسایتمان اضافه کرده ایم که در مورد خرید ها و رسم و رسومات مراسم ازدواج در آن صحبت کرده ایم . اگر این مطالب را مطالعه کنید خواهید دید که ما در رابطه با لیست خرید مراسم عقد ، لیست لوازم بله برون ، لیست خرید های عروسی و حتی لیست سیسمونی نوزاد نیز صحبت کرده ایم اما تا به حال پیش نیامده است که در رابطه با لیست لوازم خواستگاری بخواهیم صحبت کنیم . مراسم خواستگاری هم مانند دیگر مراسم نیاز به یک سری خرید ها و پیش نیاز ها دارد که حتما باید رعایت کنید و البته آن را از قلم نیاندازید . به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم لیست لوازم خواستگاری را در این مطلب بررسی کنیم تا چیزی فراموش شود .

در ادامه لیست لوازم خواستگاری که خانواده عروس و داماد باید بخرند را به تفکیک بررسی و مقایسه خواهیم کرد پس اگر فرزند دم بخت دارید حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید .

لیست لوازم خواستگاری

لیست لوازم خواستگاری که خانواده عروس باید بخرد

در فرهنگ ما ایرانیان هر چند جلسه که مراسمات خواستگاری طول بکشد و هر تعداد که از خانواده داماد مهمان در جلسات خواستگاری شرکت کند ، خانواده عروس موظف است از آن ها پذیرایی کند و هزینه تمام اقلامی که در مراسمات خواستگاری پذیرایی میشود بر عهده خود خانواده عروس است . لیست لوازم خواستگاری که خانواده عروس باید بخرد شامل موارد زیر است :

  • شیرینی
  • میوه
  • شکلات
  • آجیل
  • تنقلات پذیرایی کنار چای
  • اگر فصل تابستان است شربت
  • در صورت دلخواه در فصل گرم سال بستنی
  • اگر خواستگاری بیش از یک جلسه طول کشید میتوانید با دسر هم در جلسات بعدی پذیرایی کنید .
  • لباس مناسب برای عروس خانم
  • خرید ظروف شیک مناسب پذیرایی از خواستگار

این مواردی که در بالا گفته شد همگی میتوانند متغیر باشند . مثلا اگر در جلسه اول خواستگاری شما با چای و شیرینی و شکلات پذیرایی کردید در جلسه بعدی برای ایجاد تنوع در پذیرایی به جای شیرینی ، کیک پذیرایی کنید و آجیل را هم به اقلام پذیرایی خود اضافه کنید . و یا اگر تابستان است میتوانید دسر ، بستنی و شربت را هم به لیست لوازم پذیرایی خود اضافه کنید . در جلسه اول نه اما در جلسات بعدی که دیگر روند مراسم خواستگاری به خودی خود جلو رفته و دیگر حداقل به صورت نسبی جواب خانواده دختر معلوم است میتوانید برای تزئین سینی مراسم خواستگاری کمی گل طبیعی یا هر چیزی که فکر میکنید آن را زیبا میکند استفاده کنید .

سینی پذیرایی کد m5

جنس : چوب

نحوه شست‌وشو : قابلیت شست‌وشو با دست

تعداد طبقات : عدد یک

سطح : گود

سینی استیل مدل تسمه ای دایره

ابعاد : قطر ۳۲ سانتی‌متر

وزن : ۸۰۰ گرم

جنس : استیل

تعداد طبقات : یک عدد

سینی استیل مدل دسته تسمه ای مستطیل

وزن : ۱۲۰۰ گرم

جنس : استیل

ویژگی‌های ظروف : دستگیره

تعداد طبقات : یک عدد

سرویس پذیرایی 45 پارچه بوگاتی طرح اوپیوم

وزن : ۳۰۰۰۰ گرم

تعداد : ۸ قلم

جنس : شیشه

.نحوه شست‌وشو : قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی

سرویس پذیرایی مدل لوتوس طرح گلبرگ مجموعه 4 عددی

وزن : ۸۰۰۰ گرم

تعداد : ۴ قلم

جنس : آلومینیوم

تعداد طبقات : یک عدد

سرویس پذیرایی 25 پارچه ساکورا مدل 742102W

ابعاد : ۶۳x۳۴x۴۳ سانتی‌متر

وزن : ۱۵۰۰۰ گرم

تعداد : ۲۵ قلم

جنس : شیشه

سرویس پذیرایی 25 پارچه بوگاتی مدل هفت رنگ

تعداد : 25

ابعاد :۶۵x۳۵x۴۰ سانتی‌متر

وزن : ۱۵۰۰۰ گرم

تعداد : ۲۵ قلم

سرویس پذیرایی 52 پارچه ونتی مدل اوریگامی

ابعاد : ۶۰x۶۰x۴۰ سانتی‌متر

ابعاد : ۶۰x۶۰x۴۰ سانتی‌متر

تعداد : ۹ قلم

جنس : کریستال

سرويس پذيرايي ٢٥ پارچه ساكورا مدل مي جي

تعداد : 25

ابعاد : ۷۰x۵۰x۶۰ سانتی‌متر

وزن : ۱۶۰۰۰ گرم

جنس : بلور

سرویس پذیرایی 16 پارچه جهان کریستال مدل هریس

ابعاد : ۶۳x۴۰x۴۸ سانتی‌متر

وزن : ۱۴۰۰۰ گرم

تعداد : ۱۶ قلم

جنس : کریستال

لیست لوازم خواستگاری که خانواده داماد باید بخرد

حال که لیست لوازم خواستگاری که خانواده عروس باید بخرد را میدانیم بهتر است نگاهی هم به لیست لوازم خواستگاری که خانواده داماد باید بخرد بیاندازیم . همانطور که گفتیم در ایران رسم بر این است که پذیرایی از خانواده داماد در مراسمات خواستگاری حال هر چند نفر که میخواهند باشند توسط خانواده دختر انجام میشود اما خوب در هر جلسه خواستگاری خانواده پسر هم دست خالی به خانه عروس نمیرود . عضو جدانشدنی مراسمات خواستگاری که با خانواده داماد همراه است گل و شیرینی است . اگر خواستگاری شما به شیوه سنتی است و شما قصد دارید فقط عروس خانم را ببینید بهتر است فقط یک جعبه شیرینی بزرگ که ترجیحا خامه ای است با خود ببرید .

اما از جلسات بعدی که دیگر دختر را پسندیدید باید به جز شیرینی گل هم با خود ببرید . حال اگر جلسات خواستگاری شما به بیشتر از 2 جلسه به طول انجامید بهتر است در خرید گل و شیرینی تنوع بدهید . مثلا یک جلسه یک سبد گل و یک جعبه شیرینی ببرید ، جلسه بعدی یک کیک زیبا به همراه یک حلقه گل که بر روی درب جعبه کیک چسبانده اید با خود ببرید . در جلسه بعدی میتوانید یک باکس گل ببرید که در طبقه زیرین شیرینی های فانتزی مانند ماکارون های رنگارنگ چیده شده است . حتی میتوانید یک جلسه به جای بردن شیرینی به تعداد نفرات بستنی مغزدار و گل ببرید . به طور کلی بهتر است به جای بردن مدام گل و شیرینی کمی تنوع بدهید .

نکته بعدی که خوب است رعایت کنید این است که مثلا اگر رسم دارید بزرگتر ها یا اقوام را در هر جلسه با خود ببرید مثلا خاله داماد یا عمه یا دایی فرق نمیکند با شما به جلسه خواستگاری می آیند بهتر است حداقل یک جعبه شکلات یا این چنین چیزی را با خود به همراه بیاورند که به نوعی احترام به عروس و خانواده اش است .

لیست لوازم خواستگاری که خانواده داماد باید بخرد

باکس گل مصنوعی مدل بهار

ابعاد : ۲۱x۲۱x۹.۵ سانتی‌متر

وزن : ۴۰۰ گرم

جنس : مقوایی

امکانات ظاهری : دسته برای حمل

باکس گل مصنوعی کد 25

وزن : ۴۰۰ گرم

ابعاد: ۲۰x۳۰x۶۰ سانتی‌متر

جنس : پلاستیک

امکانات ظاهری : روکش

باکس گل مصنوعی مدل بهار

ابعاد : ۲۱x۲۱x۹.۵ سانتی‌متر

وزن : ۴۰۰ گرم

جنس : مقوایی

امکانات ظاهری : دسته برای حمل

باکس گل مصنوعی کد 24

جنس گل : مصنوعی

ابعاد : ۲۲x۱۷x۱۷ سانتی‌متر

وزن : ۳۵۰ گرم

جنس : پلاستیک

باکس گل مصنوعی مدل گل رز قلبی

ابعاد : ۲۰x۱۸x۹ سانتی‌متر

وزن : ۳۰۰ گرم

جنس : مقوایی

امکانات ظاهری : در

سبد گل رز مدل mt13

رنگ : قرمز

نوع گیاه : رز

جنس : پلاستیکی

تعداد تنوع گل : یک

سبد گل طبیعی مدل دل آرا

رنگ : سفید، بنفش

نوع گیاه : رز

جنس : فلزی

تعداد تنوع گل : دو

سبد گل مدل 49

رنگ : قرمز ، نارنجی

تعداد گل : بیشتر از ۵۰ عدد

جنس : چوبی

تعداد تنوع گل : هفت

سبد گل رز گل گیفت کد GG0014

رنگ : قرمز

نوع گیاه : رز

جنس : چوبی

تعداد تنوع گل : یک

سبد گل آلسترومریا مدل فندقی

رنگ : بنفش

نوع گیاه : آلستر

جنس : شیشه‌ای

تعداد تنوع گل : دو

پذیرایی شیک خواستگاری چگونه انجام شود ؟

به نظر شما پذیرایی شیک خواستگاری چگونه انجام شود ؟ همه میخواهند پذیرایی خواستگاریشان به نحوی باشد که در خاطرات همه ثبت شود و به نوعی شیک و با کلاس باشد . حال که لیست لوازم خواستگاری را میدانیم و دیگر نگرانی از بابت آن نداریم باید ببینیم پذیرایی ما باید به چه صورت باشد که شیک و به یاد ماندنی باشد . برای این که جلسات خواستگاری شما به یک مراسم شیک و با کلاس از دید همه تبدیل شود باید یک سری نکات را رعایت کنید که در این قسمت به این نکات خواهیم پرداخت . نکات مهمی که در پذیرایی خواستگاری باید رعایت کنید عبارت است از :

  • انتخاب میوه خواستگاری شما باید به نحوی باشد که نه خیلی ریز و نه خیلی بزرگ باشد .
  • دقت کنید میوه ای که انتخاب میکنید مناسب فصل باشد . مثلا میوه های تابستان بسیار جذاب و رنگارنگند پس چرا از این میوه ها بهره نگیریم اما خوب میوه های زمستان محدود ترند .
  • در انتخاب میوه در جلسات خواستگاری به راحتی سرو و میل کردن آن نیز دقت داشته باشید مثلا سرو هندوانه در مراسم خواستگاری اصلا مناسب نیست .
  • در انتخاب شیرینی مراسم خواستگاری هم به این نکته توجه داشته باشید که شیرینی های شما نه ریز و نه درشت باشد . اگر قرار است شیرینی درشت انتخاب کنید به حالت کیک برشی که باشد که بتوانند با کارد و چنگال آن را میل کنند .
  • سعی کنید شیرینی خشک بخرید چون هم سرو و چیدمان آن راحت تر است و هم این که معمولا خانواده داماد با خود شیرینی تر می آورند .
  • شیرینی های مغزدار بهترین و شیک ترین نوع شیرینی برای مراسمات خواستگاری است .
  • در خواستگاری هایی که به شیوه سنتی برگزار میشود سعی کنید از جلسه دوم اما در خواستگاری های مدرن که دختر و پسر از قبل با هم آشنا هستند در همان جلسه اول سعی کنید سینی چای یا شربت را تزئین کنید .
  • تزئین سینی خواستگاری نباید اصلا شلوع باشد . مروارید و دیگر چیز ه اشاید کمی جلف باشد اما استفاده از یک شاخه گل طبیعی میتواند بهترین انتخاب باشد .
  • استفاده از ظروف پذیرایی شیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . سعی کنید در تمام جلسات از یک ظرف استفاده نکنید و در جلسات مختلف نه هر جلسه اما هر چند جلسه یک بار ظروف را عوض کنید .
2.5/5 - (2 امتیاز)
پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *